سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشکول نامه
اللّهم صَلِّ عَلَی مُحمدٍ و آلِ مُحمدٍ و عجّلْ فَرَجَهُم و الْعَن أعدائَهم أجمَعین
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 96 شهریور 20 توسط حمید عاشوری

قَالَ أَبُو الْحَسَنِ مُوسَى ع مَا مِنْ بَلَاءٍ یَنْزِلُ عَلَى عَبْدٍ مُؤْمِنٍ فَیُلْهِمُهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الدُّعَاءَ إِلَّا کَانَ کَشْفُ ذَلِکَ الْبَلَاءِ وَشِیکاً وَ مَا مِنْ بَلَاءٍ یَنْزِلُ عَلَى عَبْدٍ مُؤْمِنٍ فَیُمْسِکُ عَنِ الدُّعَاءِ إِلَّا کَانَ ذَلِکَ الْبَلَاءُ طَوِیلًا فَإِذَا نَزَلَ الْبَلَاءُ فَعَلَیْکُمْ بِالدُّعَاءِ وَ التَّضَرُّعِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ (کافی، ج2، ص 471)

امام کاظم علیه السلام فرمودند: هیچ بلائى بر بنده مؤمن نازل نشود که خداى عز و جل به او الهام [می کند که] دعا کند، جز اینکه بزودى آن بلا برطرف شود، و هیچ بلائى بر بنده مؤمن نازل نگردد که از دعا کردن خوددارى کند جز اینکه آن بلا طولانى است، پس هر گاه بلا نازل شد بر شما باد که بدرگاه خداى عز و جل دعا و زارى کنید.

 

 

پ . ن : بخواهیم یا نخواهیم و با هر فکری که باشیم از آنجایی که در دنیایی با محدودیت های فراوان هستیم ، طبیعتاً مشکلاتی برایمان پیش می آید، زرنگ کسی است که به جای ناله کردن و ناشکری دعا می کند، چون حقیقتاً دعا مؤثر است و بلاها را برطرف می کند.




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 96 شهریور 14 توسط حمید عاشوری

 ... وَ جَعَلَنِی مِنْ خِیَارِ مَوَالِیکُمْ التَّابِعِینَ لِمَا دَعَوْتُمْ إِلَیْهِ وَ جَعَلَنِی مِمَّنْ یَقْتَصُّ آثَارَکُمْ وَ یَسْلُکُ سَبِیلَکُمْ وَ یَهْتَدِی بِهُدَاکُمْ وَ یُحْشَرُ فِی زُمْرَتِکُمْ ...

[از خدا می خواهم که] من را از برگزیدگان دوستان تان قرار دهد، از پیروى کنندگان نسبت به آنچه شما به آن دعوت کردید، و مرا از آنانى قرار دهد که از آثار شما متابعت مى کنند و به راه شما مى روند ، و به هدایت شما هدایت مى جویند، و در گروه شما محشور مى شوند ...


پ.ن : بخشی از زیارت جامعه کبیره که از امام هادی علیه السلام به ما رسیده است.





طبقه بندی: جامعه کبیره، امام هادی علیه السلام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 96 شهریور 7 توسط حمید عاشوری

  عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السَّلام قَالَ:کُلُ ‏عَیْنٍ‏ بَاکِیَةٌ یَوْمَ الْقِیَامَةِ غَیْرَ ثَلَاثٍ عَیْنٍ سَهِرَتْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ عَیْنٍ فَاضَتْ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَ عَیْنٍ غُضَّتْ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ.

 

امام باقر علیه السّلام فرمودند: هر چشمى روز قیامت گریان است، جز سه چشم: چشمى که در راه خدا شب‏ را بیدار باشد و چشمى که از ترس خدا گریان شود و چشمى که از محرمات خدا بسته شود.





طبقه بندی: امام باقر علیه السلام، گریه، قیامت
نوشته شده در تاریخ شنبه 96 شهریور 4 توسط حمید عاشوری

همزمان با درخواست آمریکا از آژانس انرژی اتمی برای بازدید از مراکز نظامی ایران، باز هم یک اصلاح طلب به کمک آمریکا آمد...

 

مصطفی تاجزاده کشور را متهم به داشتن بمب اتم کرد....!!!





طبقه بندی: آمریکا، دشمن، اصلاح طلبی
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 96 مرداد 30 توسط حمید عاشوری

آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار می گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله با این قدرتها برانگیزیم. اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسان تر است. اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهره ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می آراید، شناختن او برای مردم مشکل است. در دوران ما و در همه دورانهای تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کرده اند وقتی از مقابله رویاروی با مردم عاجز شدند دست به حیله ریاکاری و نفاق بزنند  . (رهبر انقلاب 18 مهر 59)

 





طبقه بندی: امام جواد علیه السلام، دشمن شناسی
نوشته شده در تاریخ شنبه 96 مرداد 28 توسط حمید عاشوری

داغ است صحبت کسانی که می گویند به جای  جنگ در سوریه بیایید به فقرا کمک کنید. این افرادی که اگر در زمان پیامبر هم بودند به پیامبر ایراد می گرفتند که این همه جنگ چه خبر است؟!! یک مقدار هم به فکر مردم باشید!!

چنین افرادی یا غافل اند و یا خودشان را به غفلت زده اند، غافل از اینکه ما هیچ وقت به دنبال جنگ نبوده ایم بلکه این دشمن است که دائم در حال تعرض به ماست، غافل از اینکه  اگر همین مدافعان حرم در سوریه و عراق نمیجنگیدند امثال این افراد باید الآن به فکر انتقال دارایی های میلیاردی شان به آن ور آب بودند. غافل از کلام امیر المؤمنین در خطبه 27 نهج البلاغه که فرمودند «...    به خدا قسم هیچ ملّتى در خانه‏اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اینکه ذلیل شد....»

نگرانی که وجود دارداین است که ارزش ها آنگونه وارونه نشود، که چنین افرادی به راحتی بتوانند در مورد ارزش های مقدسی همچون مبارزه با کفر و فرهنگ شهادت چنین وقیحانه نظر دهند.



 





طبقه بندی: سوریه، مدافعان حرم
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 96 مرداد 22 توسط حمید عاشوری

عجیب اند آدم هایی که از هر فرصتی برای رسیدن به مقاصدشان استفاده می کنند، از یک رفتار در لحظه ای تعریف می کنند و مدتی بعد همان رفتار را تخطئه می کنند. اصلاً برای این افراد نفس کارها مهم نیست، فقط از هر اتفاق و رفتاری با تفسیری که خودشان می پسندند، حرف شان را به خورد مخاطب بدهند. روزی از حمله  موشکی به مواضع داعش با عنوان اقتدار یاد می کنند و امروز هم آن را علت شهادت شهید حججی می دانند.

خیلی عجیب اند چنین آدم هایی.....





طبقه بندی: تناقض روزنامه قانون، سوء استفاده
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
قالب وبلاگ