سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشکول نامه
اللّهم صَلِّ عَلَی مُحمدٍ و آلِ مُحمدٍ و عجّلْ فَرَجَهُم و الْعَن أعدائَهم أجمَعین
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 101 دی 11 توسط حمید عاشوری

یکی از ویژگی های که در روایات برای همنشین بیان شده است، این است که انسان را به یاد خدا بیندازد.در روایتی از پیامبر اکرم نقل شده است که فرمودند «حواریین به حضرت عیسی علیه السلام گفتند که یا روح الله با چه کسی بشینیم؟ حضرت عیسی در پاسخ فرمودند که مَنْ یُذَکِّرُکُمُ اَللَّهَ رُؤْیَتُهُ وَ یَزِیدُ فِی عِلْمِکُمْ مَنْطِقُهُ وَ یُرَغِّبُکُمْ فِی اَلْآخِرَةِ عَمَلُهُ: یعنی کسی که با کسی که دیدارش شما را به یاد خدا اندازد و سخنش دانشتان را زیاد کند و کردارش شما را بآخرت تشویق کند.» (اصول کافی، ج1، ص39)

در مورد اینکه کسی یک چنین ویژگی هایی دارد، گاهی یک نفر در سطح عادی میگوید که فلانی این ویژگی ها را دارد ولی گاهی یک ولی خدا در مورد کسی چنین ویژگی را شهادت میدهد.

نکته برجسته در صحبت های اخیر #حضرت_آقا در جمع خانواده #علامه_مصباح در مورد ایشان، شهادت به این ویژگی در مورد ایشان بود. حضرت آقا در بخشی از صحبت ها فرمودند: «جسم ایشان رفت، حیف هم بود، خیلی حیف بود، یعنی وجود ایشان واقعاً مایه‌ی برکت بود، آدم از دیدن ایشان استفاده میکرد؛ یکی از این کسانی [بود] که ما در طول عمر دیدیم از دوره‌ی جوانی‌شان، نه حالا؛ آن وقت که ایشان شاید هنوز ازدواج هم نکرده بود ــ من قبل از اینکه بیایم قم، در مشهد با ایشان آشنا شدم؛ گمان میکنم مثلاً سال 36، 37 بود ــ از آن وقت آدم میفهمید ایشان یک مرد متدیّن، اهل دین و اهل تقوا بودند. از جمله‌ی آن کسانی بود که «مَن یُذَکِّرُکُمُ اللهَ رُؤیَتُه» بود؛ رؤیت ایشان هم آدم را کمک میکرد، پیش میبُرد، به یاد خدا می‌انداخت. خب هر چه از آن جوانی گذشت، ایشان بهتر هم شد؛ اگرچه هر چه هست، مال همان دوره‌ی جوانی است.»

 

 

#علامه_مصباح، #حضرت_آقا، #مَن_یُذَکِّرُکُمُ_اللهَ_رُؤیَتُه، #سالگرد_ارتحال

 





طبقه بندی: #سالگرد_ارتحال،#علامه_مصباح، #حضرت_آقا، #مَن_یُذَکِّرُکُمُ_اللهَ
قالب وبلاگ