سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشکول نامه
اللّهم صَلِّ عَلَی مُحمدٍ و آلِ مُحمدٍ و عجّلْ فَرَجَهُم و الْعَن أعدائَهم أجمَعین
نوشته شده در تاریخ شنبه 96 مرداد 14 توسط حمید عاشوری

عنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام فِی حَدِیثٍ قَالَ:.... مَنْ رَضِیَ بِالْقَلِیلِ‏ مِنَ‏ الرِّزْقِ‏ قَبِلَ مِنْهُ الْیَسِیرَ مِنَ الْعَمَلِ.(وسائل الشیعه، ج 15، ص 229 )


 امام رضا علیه السلام فرمودند: هر کس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راضى باشد.





طبقه بندی: امام رضا علیه السلام، روزی، عمل، رضایت الهی
نوشته شده در تاریخ شنبه 96 مرداد 14 توسط حمید عاشوری

سه جهت‌گیری دولت دوازدهم:


1. پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم

2. تعامل گسترده با دنیا

3. صلابت و قدرت در برابر هر سلطه‌طلبی


در مورد ضرورت پرداختن به مسائل اقتصادی کشور که هیچ شک و شبهه ای نیست از آن طرف حل برخی مشکلات کشور و پیشرفت در برخی مسائل نیاز به کمک گرفتن از برخی کشورها و کمک کردن به برخی کشورهای دیگر دارد که این کمک گرفتن و کمک کردن منوط به ارتباط گسترده با کشورهاست اما شرطی دارد و آن حفظ عزت و استقلال کشور است که با این شرط، مورد سوم هم معنا پیدا می کند یعنی صلابت و قدرت در برابر هر سلطه طلبی.





طبقه بندی: دولت دوازدهم
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 96 مرداد 9 توسط حمید عاشوری

وَلَن تَرضى عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ... : هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. (بقره، 120)

بیش از 14 قرن پیش معجزه ای آمد و گفت ای پیامبر ما، یهودیان و مسیحیان از تو راضی نمی شوند مگر اینکه تو از اسلام دست برداری و به آیین آنها در بیایی.

 

این نکته نه آنکه ویژگی مسیحیان و یهودیان در دوره خاصی باشد بلکه ملاکی است برای دشمن شناسی. می گوید دشمن هیچ وقت از تو راضی نمی شود مگر اینکه تو تماماً طبق باب میل آن رفتار کنی.

 

امروزه هم همین است. به نظر شما آیا دشمن مشکلش فقط با هسته ای ماست تا با برجامی آن را به هلاکت بکشاند یا اینکه اینها همه بهانه است و دشمن تا ما را به نوکری و کنیزی قبل از انقلاب برنگرداند از ما راضی نمی شود؟؟!! از آنجایی که هدف فقط هسته ای نیست لذا تحریم های جدید و جدیدتر وضع می شود تا ما را به همان دوران استعمار قبل از انقلاب برگردانند.

 

 





طبقه بندی: دشمن، دشمن شناسی، هسته ای، برجام، استعمار
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 96 مرداد 8 توسط حمید عاشوری

گاهی اوقات یک فردی خیلی چیزها دارد، نان دارد، آب دارد، لباس دارد، دارو دارد، تکنولوژی دارد، و خیلی چیزهای دیگر؛ اما نکته ای که هست، اینکه این چیزها را خود او بدست نیاورده است، بلکه داشتن تمام این امور وابسته به فرد دیگری است. از آن طرف یک نفر، با اینکه کمبودهایی دارد اما هر آنچه که دارد از خود اوست و با تلاش خودش به دست آورده است و به مرور هم این دارایی هایش بیشتر می شود.


به نظرتان آسایش و آرامش کدام فرد بیشتر است؟؟!!


شاید فرد اول خیلی چیزها داشته باشد اما ترس اینکه مبادا طرف مقابل این دارایی را از او بگیرد، مانع آرامش اوست. بماند که خیلی وقت ها فرد باج هایی را می دهد و خیلی کارها را خلاف رضایت خود انجام می دهد که مبادا آن دارایی ها از او سلب شود. و اگر هم باج ندهد تمام دارایی ها از او گرفته می شود و به اصطلاح تحریم می شود.


مقایس? این دو فرد ما را به ضرورت استقلال در اداره کشور می رساند، اینکه وابستگی را انتخاب کنیم یا عزت را....





طبقه بندی: استقلال، ذلت، عزت، آسایش، آرامش، باج دهی
نوشته شده در تاریخ شنبه 96 تیر 31 توسط حمید عاشوری

گاهی اوقات در زندگی مان به ناچار مجبور به انجام کاری می شویم اما این اجبار از رفتار اختیاری خودمان بوجود آمده است. دقیق مثل کسی که خودش را از بالای ساختمانی به پایین پرتاب می کند، او پس از پریدن به پایین دیگر هیچ اختیاری ندارد و بالاجبار سقوط می کند. اما این فرد نمی تواند بگوید که من مجبور بودم و در سقوط هیچ تقصیری نداشتم، چون به او گفته می شود که تو با اختیار خودت به سمت ساختمان رفتی، و با اختیار خودت از پله ها به بالا رفتی و با اختیار خودت به پایین پریدی.


باید مراقب رفتاری که از روی اختیار ما را به سوی جبر می کشاند باشیم چون با ارتکاب آن کاربهانه ای به عنوان اینکه مجبور بودم، نداریم....





طبقه بندی: اجبار، اختیار، جبر، افعال، عذر
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 96 تیر 29 توسط حمید عاشوری

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا هَمَمْتَ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَیْرِ فَلَاتُؤَخِّرْهُ‏ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ رُبَّمَا اطَّلَعَ عَلَى الْعَبْدِ وَ هُوَ عَلَى شَیْ‏ءٍ مِنَ الطَّاعَةِ فَیَقُولُ وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا أُعَذِّبُکَ بَعْدَهَا أَبَداً وَ إِذَا هَمَمْتَ بِسَیِّئَةٍ فَلَا تَعْمَلْهَا فَإِنَّهُ رُبَّمَا اطَّلَعَ اللَّهُ عَلَى الْعَبْدِ وَ هُوَ عَلَى شَیْ‏ءٍ مِنَ الْمَعْصِیَةِ فَیَقُولُ وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا أَغْفِرُ لَکَ بَعْدَهَا أَبَداً. (کافی، ج 2، ص 143)

 

امام جعفر صادق (علیه السلام) : وقتی اراده کار خیری نمودی تأخیرش مینداز زیرا خدای متعال گاهی بر بنده توجه می کند که او مشغول طاعتی است ، پس می فرماید : به عزت و جلالم سوگند که تو را پس از این هرگز عذاب نکنم و چون اراده گناهی کردی انجام مده ، زیرا گاهی خدا بر بنده توجه می کند که او معصیتی انجام دهد ، پس می فرماید : به عزت و جلالم که تو را بعد از این دیگر نخواهم آمرزید  .





طبقه بندی: خوبی، بدی، گناه، نیکی، خدا، عذاب، ثواب
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 96 تیر 28 توسط حمید عاشوری

قبول قطعنامه‌ی 598 از سوی جمهوری اسلامی و رهبر عظیم‌الشّأن فقید آن، توطئه‌ی وسیع دشمن را بار دیگر با هدایت الهی به خود او برگرداند و دشمن را که تحت شعار صلح‌طلبی، به هر جنایتی دست می‌زد، خلع شعار کرد. شاید مشیت الهی بر این بود که با قبول قطعنامه، حقانیت جمهوری اسلامی بیش از پیش در جهان آشکار شود و ملت ایران به هدفهای اساسی خود در سطح بین‌المللی نزدیکتر گردد. (رهبر انقلاب)





طبقه بندی: 27 تیر، قطعنامه 598، رهبر انقلاب
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
قالب وبلاگ