سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشکول نامه
اللّهم صَلِّ عَلَی مُحمدٍ و آلِ مُحمدٍ و عجّلْ فَرَجَهُم و الْعَن أعدائَهم أجمَعین
نوشته شده در تاریخ جمعه 101 بهمن 21 توسط حمید عاشوری

... وَ لاَیَطَئُونَ مَوْطِئاً یَغِیظُ الْکُفَّارَ ... إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ... : (توبه:120)


هیچ گامى که موجب خشم کافران مى‌‏شود برنمى‏‌دارند مگر اینکه به خاطر آن، عمل صالحى براى آنها نوشته مى‌‏شود.

#راهپیمایی #22_بهمن





طبقه بندی: راهپیمایی،  22بهمن،  انقلاب اسلامی،  دشمن_شناسی،  حضور_حداکثری،  شهدا،  امام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 101 دی 13 توسط حمید عاشوری

 

 

جمله معروفی که خیلی از #حاج_قاسم شنیدیم این است که «تا کسی شهید نبود، شهید نمی شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود. تمام شهدا دارای این مشخصه بودند».

این یعنی اینکه واقعاً اگر کسی قصد شهادت را دارد، باید به سبک شهدا رفتار کند.

خوب از کجا باید اینطور شویم، حداقل کار این است که با سبک و سیره شهدا آشنا شویم، باید وصیت نامه شهدا را خواند، باید مستندهایی که در مورد شهداست را دید، باید کتاب های خوب در مورد شهدا را مطالعه کرد، باید کلام بزرگان در مورد شهدا را شنید، تا ندانیم شهدا چطور بوده اند، چطور میخواهیم شبیه آنها شویم؟!!

 اینکه امام بزرگوار توصیه میکردند که پنجاه سال عبادت کردید خدا قبول کند، بروید یک بار هم این وصیّت‌نامه‌ها را بخوانید. این برای همین است که شهدا همچون نور هستند و راه را نشان میدهند.


#حاج_قاسم به عنوان سید شهدای مقاومت الگوی خاص برای همه است. امروزه عهد کنیم که ببنیم حاج قاسم چه ویژگی هایی داشت و سعی کنیم که آنها را در خودمان به وجود بیاوریم.


حاج قاسم خودت از عشق و ارادتی که به شما داریم، آگاه هستی، پس ما در این مسیر کمک کن.


 

حاج قاسم، شهید سلیمانی، شهادت، شهید بودن، شهید شدن، ویژگی ها شهدا، قهرمان، سردار دلها، جبهه مقاومت، ایران مقتدر، داعش





طبقه بندی: حاج قاسم،  شهید سلیمانی،  شهادت،  شهید بودن،  شهید شدن،  ویژگی ها شهدا
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 101 دی 13 توسط حمید عاشوری

ای مردم همانا ایستادگان و فراریان را از مرگ گریزی نیست و هر کس به مرگ طبیعی نمیرد، کشته می‌شود و #شهادت بهترین مرگ است و سوگند به خدایی که جانم در دست اوست، هزار ضربه شمشیر آسانتر است بر من از مرگ در بستر. (وسائل الشیعه، ج15، ص14)

عظمت مقام شهید و شهادت آنقدر بالاست که خداوند با اینکه خود اصل و اساس در وجودیافتن تمامی موجودات است و همه موجودات در همه چیز و حتی در اصل بودن و وجودشان وابسته به او هستند، با این حال خداوند در بحث شهید و شهادت واژه «اشتری» و خریدن را به کار برده است: «إِنَّ اللَّهَ اشتَرى مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ» (توبه، 111)


خدایا تو را به عزیزان این مسیر که خودِ شهدا باشند قسم میدهیم که برای ما چیزی جز شهادت مقدور نکن.

 





طبقه بندی: شهادت،  آرزوی شهادت،  شهید،  مقام بالا،  حاج قاسم،  بهشت،  جهنم
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 101 دی 11 توسط حمید عاشوری

یکی از ویژگی های که در روایات برای همنشین بیان شده است، این است که انسان را به یاد خدا بیندازد.در روایتی از پیامبر اکرم نقل شده است که فرمودند «حواریین به حضرت عیسی علیه السلام گفتند که یا روح الله با چه کسی بشینیم؟ حضرت عیسی در پاسخ فرمودند که مَنْ یُذَکِّرُکُمُ اَللَّهَ رُؤْیَتُهُ وَ یَزِیدُ فِی عِلْمِکُمْ مَنْطِقُهُ وَ یُرَغِّبُکُمْ فِی اَلْآخِرَةِ عَمَلُهُ: یعنی کسی که با کسی که دیدارش شما را به یاد خدا اندازد و سخنش دانشتان را زیاد کند و کردارش شما را بآخرت تشویق کند.» (اصول کافی، ج1، ص39)

در مورد اینکه کسی یک چنین ویژگی هایی دارد، گاهی یک نفر در سطح عادی میگوید که فلانی این ویژگی ها را دارد ولی گاهی یک ولی خدا در مورد کسی چنین ویژگی را شهادت میدهد.

نکته برجسته در صحبت های اخیر #حضرت_آقا در جمع خانواده #علامه_مصباح در مورد ایشان، شهادت به این ویژگی در مورد ایشان بود. حضرت آقا در بخشی از صحبت ها فرمودند: «جسم ایشان رفت، حیف هم بود، خیلی حیف بود، یعنی وجود ایشان واقعاً مایه‌ی برکت بود، آدم از دیدن ایشان استفاده میکرد؛ یکی از این کسانی [بود] که ما در طول عمر دیدیم از دوره‌ی جوانی‌شان، نه حالا؛ آن وقت که ایشان شاید هنوز ازدواج هم نکرده بود ــ من قبل از اینکه بیایم قم، در مشهد با ایشان آشنا شدم؛ گمان میکنم مثلاً سال 36، 37 بود ــ از آن وقت آدم میفهمید ایشان یک مرد متدیّن، اهل دین و اهل تقوا بودند. از جمله‌ی آن کسانی بود که «مَن یُذَکِّرُکُمُ اللهَ رُؤیَتُه» بود؛ رؤیت ایشان هم آدم را کمک میکرد، پیش میبُرد، به یاد خدا می‌انداخت. خب هر چه از آن جوانی گذشت، ایشان بهتر هم شد؛ اگرچه هر چه هست، مال همان دوره‌ی جوانی است.»

 

 

#علامه_مصباح، #حضرت_آقا، #مَن_یُذَکِّرُکُمُ_اللهَ_رُؤیَتُه، #سالگرد_ارتحال

 





طبقه بندی: #سالگرد_ارتحال،#علامه_مصباح، #حضرت_آقا، #مَن_یُذَکِّرُکُمُ_اللهَ
نوشته شده در تاریخ جمعه 101 دی 9 توسط حمید عاشوری

در باب حضور مردم در تحقق اهداف حکومت اسلامی و ظرفیت‌های عظیم حکومت اسلامی هیج شکی نیست. لذا ما در متون دینی و کلام بزرگان و امامین انقلاب بارها و بارها تأکیدِ بر حضور مردم و همراهی مردم برای تحقق آرمان‌های ناب حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی را مشاهده میکنیم.

اگر همراهی مردم نباشد، هیچ حاکمِ جامعه‌ای نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و لو اینکه امیرالمؤمنین علیه السلام باشد. لذا در کلامی از وجود حضرت امیر می‌بینیم که فرموده‌اند: «لَا رَأْیَ لِمَنْ‏ لَا یُطَاع‏». یعنی فرمانروایی که اطاعت نشود، چه چاره‌ای دارد و چه کاری می‌خواهد انجام دهد.

این عبارت کلیدی، آخرین جمله از خطبه 27 نهج البلاغه است. حضرت در این خطبه از بهانه‌جویی‌های مردمان زمان خود شکایت می‌‌کند. ترجمه بخشی از این خطبه شریف بسیار زیباست:

«در تابستان شما را دعوت به جهاد با آنان مى‏کنم گویید: هوا گرم است، مهلت ده تا گرما برود. و در زمستان شما را مى‏خوانم گویید: هوا سرد است، مهلت ده تا سرما بنشیند. همه این بهانه‏ها براى فرار از گرما و سرماست. شما که از گرما و سرما مى‏گریزید پس به خدا سوگند از شمشیر گریزان‏تر خواهید بود. اى نامردان مرد نما، دارندگان رؤیاهاى کودکانه، و عقلهایى به اندازه عقل زنان حجله نشین، اى کاش شما را ندیده بودم و نمى‏شناختم. به خدا قسم حاصل شناختن شما پشیمانى و غم و غصّه است. خدا شما را بکشد، که دلم را پر از خون کردید، و سینه‏ام را مالامال خشم نمودید، و پى در پى جرعه اندوه به کامم ریختید، و تدبیرم را به نافرمانى و ترک یارى تباه کردید، تا جایى که قریش گفت: پسر ابو طالب شجاع است ولى دانش جنگیدن ندارد. خدا پدرانشان را جزا دهد، آیا هیچ کدام آنان کوشش و تجربه مرا در جنگ داشته؟ و پیشقدمیش از من بیشتر بوده؟ هنوز به سن بیست سالگى نرسیده بودم که آماده جنگ شدم، اکنون عمرم از شصت گذشته، ولى براى کسى که اطاعت نشود تدبیرى نیست.» (خطبه 27 نهج البلاغه، ترجمه انصاریان، ص26)

 

 

9#_دی، #همراهی_مردم، #حکومت_اسلامی، #انقلاب، #انقلاب_اسلامی، #ایران، #اغتشاش، #نقش_مردم، #نهج البلاغه، #امیرالمؤمنین، #لا_رای_لمن_لایطاع، #خطبه27


 





طبقه بندی: 9 دی، همراهی مردم، حکومت اسلامی، انقلاب، انقلاب اسلامی، ایران، ا
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 101 دی 8 توسط حمید عاشوری

 

وقتی این عکس را می بینم یاد این جمله رهبری حکیم می افتم که فرمودند «مساله‌ى شهید و ایثارگرى، موتور حرکت جامعه است. 1383/04/16».


آنقدر این تشییع شهدا و دلهایی که وصل به شهدا میشود کشور را بیمه میکند که امروز میبینیم تمامی دشمنان ما در عرصه های حضوری و مجازی تمام تلاش شان را کردند تا این عرصه های باشکوه تشییع شهدا در سراسر کشور را منعکس نکنند و یا با ایجاد شبهاتی افراد را از حضور در این مراسم منصرف کنند، درحالیکه این فقط گوشه ای زیبا از حضور مردم است.

 

عکس مربوط به روستای پردنجان، از توابع فارسان چهارمحال و بختیاری، فاطمیه 1401

 






طبقه بندی: شهدا، رهبری، فاطمیه، تشییع، شهید گمنام، روستای پردنجان، چهارمحال
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 101 دی 6 توسط حمید عاشوری

فاطمیه نشان داد که هیچ چیزی در دنیا ارزشش بالاتر از ولایت نیست. چیزی که جان عزیزترین مخلوق خدا هم فدا میشود تا ولایت بماند.جان کسی که برترین وجود عالم یعنی پیامبر خطاب به او میگفتند: «فداها أبوها» (امالی صدوق، نص، ص234 / بحار الانوار، ج43، ص20)

 

زهرا جان به ما هم کمک کن که با بهانه های بیجا و توجیه های الکی پشت ولایت را خالی نکنیم. بهانه هایی که اگر آن روز برای عده ای نبود جانِ عزیزترین بنده خدا فدای ولایت نمیشد.


 





طبقه بندی: فاطمیه، دفاع از ولایت، حضرت زهرا، امیرالمؤمنین، غدیر، دل نوشته،ف
قالب وبلاگ